Konsolosluk İşlemleri İçin Randevu Alınması, 3.3.2020

2017 Temmuz ayından bu yana Başkonsolosluğumuzda tüm konsolosluk işlemleri için randevu sistemi uygulanmaktadır. Vatandaşlarımız,www.konsolosluk.gov.tr internetsitesine girerek, yaptırmak istedikleri işlemler için 09:00-13:00 saatleri arasında (yoğunluk yaşanan işlemler için randevular mesainin ilerleyen saatlerine uzatılabilmektedir) randevu alıp, işlemlerini arzu ettikleri gün ve saatte yaptırabilmektedir.

Yaptırılmak istenen her işlem için ayrı ayrı randevu alınması önem taşımaktadır.

KONSOLOSLUK İŞLEMLERİ İÇİN RANDEVULAR NASIL ALINIR:

www.konsolosluk.gov.tr adresine girilir.

1) “Lütfen İşlem Yapmak İstediğiniz Temsilciliğimizi Seçiniz” bölümünden İsviçre ve Zürih Başkonsolosluğu seçilir, yeşil renkli “Evet, bu temsilcilikte işlem yaptırmak istiyorum” butonu tıklanır.

2-a) Kırmızı renkli “Randevu Al” butonu tıklanır.

"Türk Vatandaşları için Konsolosluk İşlemleri" bölümü tıklanır.

İşlem yaptırılacak konsolosluk işleminin üst başlığı, açılan pencerede de alt başlığı seçilir.

2-b) Veya, işlem yaptırılacak konsolosluk işleminin üst başlığı, açılan pencerede de alt başlığı seçilir, açılan pencerede sarı renkli "Hemen Randevu Al" butonu tıklanır.

3) Açılan pencerede sırasıyla T.C. Kimlik Numarası ve e-posta adresi ile ilgili bölümler doldurulur.

4) Açılan pencerede, Ad, Soyad, Doğum Tarihi, Telefon, Telefon (Mobil), Adres ve E-Posta Adresiniz bölümlerinin tamamı doldurulur (bilgilerin doğru ve T.C. nüfus kütüklerine uygun olarak kaydedilmesi, telefon numaralarının 076 veya 0041 41 şeklinde girilmesi gerekmektedir), birlikte müracaat edecekler bulunmuyorsa “Kaydet ve Devam” butonu tıklanır.

Birlikte müracaat edecek kişiler varsa “Kaydet ve Devam” butonu tıklanmadan önce, "Randevu Almak İstediğiniz" bölümü altında bulunan "Birlikte Gelecek Kişi Sayısı:" kısmına birlikte müracaat edeceklerin (örneğin eş ve çocuklar, yakınlar) sayısı girilir, açılan bölümde birlikte geleceklerin T.C. Kimlik Numaraları, Ad ve Soyadları (bilgilerin doğru ve T.C. nüfus kütüklerine uygun olarak kaydedilmesi gerekmektedir) kaydedilir ve beyaz renkli “Kaydet ve Devam” butonu tıklanır.

5) “E-Posta Doğrulaması” kaydıyla açılan pencereye, e-posta adresine gelen “Doğrulama Şifresi” girilir, mavi renkli “Onayla ve Devam” butonu tıklanır (doğrulama e-postaları bazı hallerde e-posta hesabının “istenmeyen posta” veya “spam mesaj” kutusuna gelebilmektedir, bu bölümlerin de kontrol edilmesi gerekmektedir).

6) Açılan “Randevunuzu Belirleyin” takvim penceresinde, o haftanın gün ve saatleri seçilir veya takvimin üst sağ köşesinde bulunan mavi renkli hafta bilgisi tıklanarak, istenilen hafta belirlenip, o haftadan gün ve saat seçilebilir.

“Seçtiğiniz Randevu Tarihi” ve “Zaman Aralığı” bölümleri kontrol edilir, uygun ise “Kaydet ve Devam” bölümü tıklanarak randevu oluşturulur ve işlem sonlandırılır.

7) “Teşekkür Ederiz. Randevunuz Kayıt Edilmiştir” kaydından bilgilerin kontrol edilmesi mümkündür.

“Yanınızda Getirmeniz Gereken Belgeler” butonu tıklanarak, işlem için gerekli belgelere ilişkin genel bilgiler, sayfanın sonunda ise, Başkonsolosluğumuz internet sayfasına yönlendiren link kayıtlıdır. BAŞKONSOLOSLUĞUMUZA ÖZEL BELGE ve BİLGİLERE, SÖZKONUSU LİNK TIKLANARAK, BAŞKONSOLOSLUĞUMUZ İNTERNET SAYFASINDAN BAKILMASI ÖNEMLİDİR.

Atatürk

Pazartesi - Cuma

09:00 - 13:00

14:30 - 17:00 arası telefonla ulaşılabilir
15.4.2022 15.4.2022 Paskalya
18.4.2022 18.4.2022 Paskalya
25.4.2022 25.4.2022 Bahar Bayramı
2.5.2022 2.5.2022 Ramazan Bayramı 1. Günü
26.5.2022 26.5.2022 Hz. İsa'nın Göğe Yükselişi
6.6.2022 6.6.2022 Dini Bayram
1.8.2022 1.8.2022 İsviçre Milli Günü
12.9.2022 12.9.2022 Mahalli Tatil