Başkonsolosluğumuzun 8 Haziran İtibariyle Olağan Mesai Düzenine Geçmesi Ve İletişim Bilgilerimiz Hakkinda Duyuru

Zürih Başkonsolosluğu 05.06.2020

Değerli vatandaşlarımız,

Başkonsolosluğumuzun 8 Haziran’dan itibaren olağan mesai düzenine geçmesi öngörülmektedir. Bu çerçevede, konsolosluk işlemlerini yaptırmak isteyen vatandaşlarımızın, her başvuru sahibi ve her işlem türü için
www.konsolosluk.gov.tr adresinden ayrı ayrı randevu alarak Başkonsolosluğumuza gelmeleri gerekmektedir. Konsolosluk işlemleriyle ilgili ayrıntılı bilgilere ve gerekli belgelere, ayrıca, randevu alınmasına dair ayrıntılı bilgi notumuza internet sayfamızın (www.zurih.bk.mfa.gov.tr) “Bilgi Notları” bölümünden ulaşılması mümkündür.

“Yabancı Ülke Makamlarınca Verilen Boşanma Kararlarının Türk Nüfus Kütüklerine Tescili” başvuruları da, mutad olduğu üzere, Salı ve Perşembe günleri öğleden sonra, 15:00-16:00 saatleri arasında randevusuz kabul edilecektir.

Tebligat, T.C. kimlik kartı ve pasaport teslimatları yine haftaiçi (Pazartesi-Cuma) 09:00-13:00 saatleri arasında randevusuz yapılacaktır.

Türkiye ve İsviçre'deki emeklilik işlemleri ve sosyal güvenlik konuları hakkında bilgi ve destek almak üzere vatandaşlarımızın Başkonsolosluğumuz bünyesinde bulunan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Ataşeliğimize (E-posta:
zurih@ailevecalisma.gov.tr
, Tel: +41 44 363 93 13) tatil günleri hariç, haftaiçi (Pazartesi-Cuma) 09:00-13:00 saatleri arasında şahsen Başkonsolosluğumuza gelerek, haftaiçi (Pazartesi-Cuma) 14:30 ile 17:00 saatleri arasında telefonla veya e-posta yoluyla başvurmaları mümkündür. Şahsen başvurularda randevuya gerek bulunmamaktadır.

Başkonsolosluğumuzca sunulan ücretsiz hukuk danışmanlığı hizmetinden yararlanmak isteyen vatandaşlarımızın, tatil günleri hariç, Pazartesi ve Çarşamba günleri 09:00-12:00 saatleri arasında, randevu almaksızın, Başkonsolosluğumuza şahsen başvurmaları mümkündür.

Önümüzdeki dönemde konsolosluk işlemlerinde yoğunluk yaşanacağı, bu çerçevede, işlem yaptırmak üzere çok sayıda vatandaşımızın Başkonsolosluğumuza başvuracağı gözönüne alınarak, yaşlılık ve hastalık gibi zorunluluk arzeden durumlar haricinde, sadece konsolosluk işlemi yapılacak vatandaşlarımızın Başkonsolosluğumuza gelmeleri ve beraberlerinde refakatçi getirmemeleri, ayrıca, sosyal mesafe kurallarına riayet etmeleri beklenmektedir.

Başkonsolosluğumuz İletişim Bilgileri:

Konsolosluk işlemleri hakkında bilgi almak için +41 44 368 29 00 santral numaramızı tatil günleri hariç hafta içi 14:30-17:00 saatleri arasında arayabilir, konsulat.zurich@mfa.gov.tr adresimize e-posta gönderebilirsiniz. Kaza, cenaze vb. acil durumlarda 7/24 açık olan +41 78 713 28 28 numaralı acil hattımızı arayarak Başkonsolosluğumuz görevlilerine ulaşabilirsiniz.

Saygıyla duyurulur.


Pazartesi - Cuma

09:00 - 13:00

14:30 - 17:00 arası telefonla ulaşılabilir
10.4.2020 10.4.2020 Paskalya
13.4.2020 13.4.2020 Paskalya
20.4.2020 20.4.2020 Bahar Bayramı
1.5.2020 1.5.2020 İşçi Bayramı
21.5.2020 21.5.2020 Hz. İsa'nın Göğe Yükselişi
1.6.2020 1.6.2020 Dini Bayram
31.7.2020 31.7.2020 Kurban Bayramı
14.9.2020 14.9.2020 Mahalli Tatil
29.10.2020 29.10.2020 Cumhuriyet Bayramı
25.12.2020 25.12.2020 Noel Tatili
1.1.2021 1.1.2021 Yılbaşı Tatili
2.4.2021 2.4.2021 Paskalya
5.4.2021 5.4.2021 Paskalya
19.4.2021 19.4.2021 Bahar Bayramı
13.5.2021 13.5.2021 Hz. İsa'nın Göğe Yükselişi
13.5.2021 13.5.2021 Ramazan Bayramı 1. Günü
24.5.2021 24.5.2021 Dini Bayram
20.7.2021 20.7.2021 Kurban Bayramı 1. Gün
13.9.2021 13.9.2021 Mahalli Tatil
29.10.2021 29.10.2021 Cumhuriyet Bayramı